Kaip priaugti svorio?

Internete galima rasti gausybę dietų ir patarimų, kaip numesti svorio. Tenka pripažinti, jog žmonės dažniau susiduria su viršsvoriu nei per mažu svoriu. Todėl tie, kurių svoris per mažas, yra lyg primiršti ir į jų problemas neatsižvelgiama taip stipriai. Žinoma, viršsvoris yra daug pavojingesnis žmogaus sveikatai, tačiau tiems, kurie nori priaugti svorio, irgi yra reikalinga pagalba. Neretai moterys ir vyrai, turintys per mažą svorį, susiduria su psichologinėmis problemomis, neretai net patyčiomis. Turbūt teko ne kartą girdėti tokius pasakymus, kaip: „Vien tik kaulai matosi“, „Ar tu ką nors valgai?“ ir panašiai. Tiesa yra ta, jog priaugti svorio yra lygiai taip pat sunku, kaip ir numesti. Reikia pripažinti, jog kartais net sunkiau. Sveiko žmogaus kūno masės indeksas turi būti nei per didelis, nei per mažas, jei yra priešingai, tuomet reikia sunerimti. Jei Jūs ar Jūsų pažįstamas susiduria su problemomis, priaugant svorio, tuomet šiame straipsnyje pateikta informacija Jums bus tikrai naudinga.

Pradėkime nuo to, jog patarimas „Daugiau valgyk“ yra visiškai nenaudingas ir jį reikėtų tiesiog ignoruoti. Galite mėginti prisipirkti daug gardaus maisto ir pastebėsite, jog greitai jausitės sotus ir likusią dienos dalį net nenorėsite pažvelgti į maistą. Gali būti, jog tokių bandymų dėka Jūs ne priaugsite, o tik numesite svorio. Turėkite omenyje ir tai, jog priaugti svorio reikia sveikai. Gazuoti vaisvandeniai, traškučiai ne tik nepadės priaugti svorio, bet ir pakenks sveikatai. Jei norite priaugti svorio sveikai – rinkitės sportą ir pradėkite skaičiuoti kalorijas!

Jei iki šiol neteko sportuoti, tuomet pasirinkite sporto trenerį, kuris Jums padės arba bent jau suteiks konsultaciją. Sportas gali padėti ne tik priaugti, bet ir numesti svorio. Tai paaiškinti galima labai paprastai. Jei pasirinksite kardio treniruotes, Jūs sudeginsite daug kalorijų, todėl svoris kris. Tačiau pasirinkę pratimus su svoriais, Jūs auginsite raumenų masę, todėl augs svoris ir matysis dailūs raumenukai. Jei norite priaugti svorio, nesirinkite bėgimo, intensyvių zumba pamokų ar kitų treniruočių, kurių metu yra sudeginama daug kalorijų.

Sportuoti reikia sistemingai. Jei sportuosite kartą per dvi savaites, rezultatų greitai nepamatysite. Svarbu ne tik, kiek kartų per savaitę treniruositės, bet ir kaip sportuosite. Atėję į sporto salę arba sportuodami lauke, pamirškite visus rūpesčius ir susikoncentruokite į treniruotę. Jei treniruotės yra sunkios ir trūksta motyvacijos, pasikvieskite draugą arba sugalvokite, kaip save apdovanoti, pasiekus norimų rezultatų. Neretai pasitaiko, jog žmonės pasiduoda vos tik pradėję treniruotis. Pirmosios treniruotės visada yra sunkiausios, tačiau po kurio laiko bus vis lengviau ir smagiau treniruotis.

Svorio priaugimo procese sportas yra svarbus, tačiau dar svarbiau yra mityba. Jei norite priaugti svorio, turite susidaryti mitybos grafiką ir pasirinkti reikiamą mitybos racioną. Svarbu pasirinkti ne tik kaloringus maisto produktus, bet ir atsižvelgti į jų naudą organizmui. Jei norite sveikai priaugti svorio, turėtumėte skaičiuoti ne tik kalorijas, bet ir atsižvelgti į angliavandenių, baltymų, riebalų kiekį. Jeigu norite priaugti raumeninės masės, o ne riebalų, tuomet Jums reikia suvartoti kuo daugiau baltymų. Tačiau tai tikrai nereiškia, jog Jums nereikia angliavandenių ar riebalų. Žmogaus organizmui reikia visko po truputį. Jei norite sveikai priaugti svorio, rinkitės šiuos maisto produktus:

• Alyvuogių ir avokadų aliejų 100 gramų maistinė vertė yra virš 800 kcal. Ne tik šie, bet ir kiti aliejai pasižymi dideliu kaloringumu.
• Riešutai yra ne tik gardus užkandis, bet ir itin kaloringas maisto produktas. Graikinių riešutų 100 gramų maistinė vertė yra 654 kcal. Migdolų, žemės riešutų 100 gražų maistinė vertė yra virš 500 kcal.
• Jei nevalgote mėsos, gali būti, jog svorio priaugti bus sunkiau nei kitiems. Mėsoje yra nemažai kcal, jei norite priaugti svorio, rinkitės kiaulieną arba ėrieną. Šis pasirinkimas yra ne tik gardus, bet ir kaloringas.
• Pieno produktai būtinai turi būti Jūsų mitybos racione, jei norite priaugti raumeninės masės. Pasirinkite sūrį, grietinę. Šie maisto produktai yra kaloringi ir juos galima derinti su daugeliu patiekalų.
• Avižos, miežiai, grikiai yra dažnai pasirenkami tų, kurie nori numesti svorį. Tačiau šių maisto produktų 100 gramų maistinė vertė yra daugiau nei 300 kcal. Jei norite priaugti svorio, grūdiniai produktai būtų puikus pasirinkimas pusryčiams.
• Jei mėgstate vaisius, rinkitės džiovintus. Juose yra daug kcal, todėl tai bus puikus užkandis darbe. Džiovinti vaisiai žmogui yra naudingi, tačiau juose daug cukraus. Todėl svarbu nevalgyti jų per daug.
• Pasirinkti galima ir daugelį kitų gardžių produktų, tokių kaip riešutų sviestas, juodasis šokoladas, kokosų pienas ir t.t. Jie kaloringi, todėl norint priaugti svorio galima šiais produktais pagardinti paruoštus užkandžius ar patiekalus.

Jei norite be vargo priaugti svorio, svarbu yra ne tik pasirinkti reikiamus maisto produktus, bet ir valgyti kuo dažniau. Jei valgysite vieną kartą per dieną, svorio nepriaugsite. Valgyti turėtumėte 5-6 kartus per dieną. Tai gali pasirodyti sudėtinga, ypač, jei dirbate biure. Tačiau, jei norite priaugti svorio, turite išmokti valgyti reguliariai ir dažniau nei kelis kartus per dieną.

Priaugti svorio yra sudėtingas procesas, tačiau pavyksta visiems, kurie turi valios ir yra pasiryžę keisti savo gyvenimo įpročius ir mitybos racioną. Jei norite, jog priaugti svorio būtų lengviau, pasinaudokite papildomais patarimais:

1. Jei norite priaugti svorio, turėtumėte atsisakyti nesveiko maisto. Jis kaloringas, tačiau gali Jums padėti priaugti tik riebalinės masės, kuri tikrai nesuteiks Jūsų kūnui grožio. Toks maistas sutrikdo medžiagų apykaitą ir apetitą. Jei norite priaugti svorio, geriau rinkitės sveiką maistą, kuris turi naudingų medžiagų organizmui ir yra kaloringas. Nesveikas maistas gali padėti priaugti svorio, tačiau padidina riziką susirgti hipertenzija ir kitomis ligomis. Jei norite to išvengti – rinkitės sveiką maistą.
2. Priaugti svorio bus lengviau, jei sultis ar gazuotus gėrimus pakeisite baltymų, vaisių ar daržovių kokteiliais. Pasirinkite juos tarp valgių ir lengviau priaukite svorio. Žinoma, nepamirškite ir vandens. Žmogus turi per dieną sunaudoti tam tikrą kiekį skysčių, kuris yra nustatomas pagal žmogaus ūgį, svorį, fizinį aktyvumą. Padarysite didelę klaidą, jei gersite tik baltyminius ar vaisinius kokteilius. Vanduo yra svarbus kiekvienam žmogui, todėl nepamirškite visur su savimi pasiimti vandens buteliuko.
3. Neturite apetito? Išgerkite taurę vyno! Vynas sukelia hormoninius pokyčius, kurie pagerina apetitą.
4. Svarbiausia – turėkite kantrybės. Supraskite, jog svorio greitai sveiku būdu nepriaugsite. Išsikelkite realius tikslus ir po truputį jų siekite.
5. Yra ir daugelis kitų svarbių dalykų, tokių kaip nuoseklumas, geras ir reguliarus miegas, nerimo kontroliavimas, kalorijų skaičiavimas ir t.t.

Priaugti svorio yra nelengva užduotis. Dėl to nesikrimskite, jei pirmąsias savaites nematysite jokių rezultatų. Galbūt tokiu atveju reikia pakoreguoti mitybos racioną? Gal reikia dažniau valgyti? Pasirinkti kitas sporto treniruotes? Jei nusprendėte, jog norite priaugti svorio, pasitelkite ryžtą ir pradėkite keisti savo gyvenimo būdą! Svorio priaugti gali kiekvienas, reikia tik noro ir valios.