Kaip jūsų organizmas reaguoja į dietas?

Diet. Dieting concept. Healthy Food. Beautiful Young Woman choosing between Fruits and Sweets. Weight Loss

Vieną rytą Onutė, nužiūrėjusi save veidrodyje ir suėmusi delnu riebalų sluoksnį aplink taliją, nusprendė: “Taip nebegalima! Nuo šiandien laikausi dietos.”

Deja, Onutė nežinojo, kad pradėjusios laikytis dietų, kiekvienos moters organizme nutinka keturi dalykai.

O jos kova su svoriu pralaimėta dar neprasidėjusi.

Pirma. Onutei pradėjus mažiau valgyti, ji automatiškai pradėjo gauti ir mažiau maistinių medžiagų – vitaminų, mineralų, baltymų, riebalų – būtinų bazinėms kūno funkcijoms palaikyti.

Antra. Onutė galvojo, kad jos kūnas degins tiek pat kalorijų, kaip ir anksčiau, todėl, susidarius kalorijų deficitui, energijos atsargų ims iš riebalų, ir tokiu būdu vyks natūralus lieknėjimas.

Bet mokslininkai, tyrinėjantys žmogaus organizmą, žino, kad taip nevyksta.

Gaudamas mažiau maisto, organizmas pradeda taupyti energiją. Tyrimais įrodyta, kad pradėjus mažiau valgyti, žmogaus medžiagų apykaita sulėtėja iki 40 procentų. Vadinasi, gaunamos energijos trūkumą, organizmas kompensuoja taupydamas savo turimą energiją.

Todėl po kelių dienų dietos Onutė pradėjo jausti nuovargį. Tai energijos taupymo rezultatas.

Trečia. Onutei ir toliau laikantis griežtos dietos, pradėjo nykti jos raumenys. Kodėl būtent raumenys? Todėl, kad jie sunaudoja daugiau energijos, nei riebalai.

Išlaikyti vieną kilogramą raumenų organizmas sunaudoja 5 kalorijas per valandą. Išlaikyti kilogramą riebalų jam tekainuoja 2 kalorijas per valandą. Todėl, kalorijų deficito laikotarpiu, deginti raumenis yra naudingiau nei riebalus.

O sudeginęs dalį raumenų, organizmas sugebės išgyventi su dar mažiau energijos, todėl riebalų deginti vis dar neskubės.

Ketvirta. Galų gale prasidėjo riebalų masės deginimas. Deja, grįžus prie įprastos mitybos, Onutės kūnas pradėjo “siurbti” visą maistą ir greitai atstatė prarastas riebalų atsargas.